niedziela, 1 marca 2015

Cytrynowy Miś!

W weekend odwiedziła mnie moje sześcioletnia chrześnica ze swoją mamą:) Oczywiście nie mogło zabraknąć słodkości do kawki i pogaduszek, ale też czegoś co mogłyby bez problemu zjeść dziewczynki. Miałam ochotę na coś słodko-kwaśnego i od razu pomyślałam o cieście cytrynowym. Dlatego zaczęłam przeglądać internet w poszukiwaniu fajnego i oczywiście szybkiego przepisu.
Na blogu Kamili, która przedstawia zbiór przepisów dedykowanych osobom uczulonym na pszenicę, znalazłam przepis na pyszne ciasto:)
Jest wilgotne, bardzo smaczne, nie zawiera glutenu więc maluchy bez problemu też mogą je zjeść i najważniejsze przygotowanie zajmuje 5min!:)

Poniżej podaję przepis:

200g mąki kukurydzianej
150g oleju rzepakowego
4 jajka
200g cukru trzcinowego nierafinowanego
50ml soku wyciśniętego z cytryny
1/2 łyżeczki sody
cukier puder
Jajka utrzeć z cukrem trzcinowym na puszysta masę. Dodać sok z cytryny i ucierać dalej. Następnie wsypać mąkę wymieszana z soda oraz wlać olej. Wszystko wymieszać, wylać do natłuszczonej formy.
Piec w nagrzanym do 180st.C piekarniku ok. 30 minut.
Ciasto wystudzić. 
Wierzch posypać cukrem pudrem.
Przepis można zmodyfikować, użyć mąki pszennej, dodać biały cukier zamiast trzcinowego, ja niestety nie miałam w domu sody oczyszczonej, więc zamieniłam ją na proszek do pieczenia. W każdym wypadku na pewno wyjdzie pyszne:)

Miłej i słodkiej niedzieli :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz